Reklamačný poriadok

Záručné a reklamačné podmienky (ďalej „RMA“) platné od 1.7.2014
 
1. ÚVODNÉ USTANOVENIE

  • Tieto RMA upravujú vzťah medzi firmou EUROtoner s.r.o. (predavajúci) a kupujúcim.

  • Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri reklamáciach sa riadia Zákonom na ochranu spotrebiteľa(č. 634/1992 zb.), Občianskym zákonníkom (č. 40/1964 zb.), Obchodného zákonníka (č. 513/1991 zb.) a Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zasielkovom predaji (č. 108/2000 zb.).

  • Všetky dodávky tovaru a služieb podliehajú RMA. Kupujúci prijíma platnosť RMA odberom tovaru alebo služieb u predávajúceho.

 

2. KONTROLA TOVARU PRI  ODBERE

  • Pri osobnom odbere reklamujte nekompletnosť a poškodenie tovaru ihneď. Dodatočné reklamácie na množstvo a druh tovaru nebudú uznané.

  • V prípade zasielania tovaru prostredníctvom prepravnej spoločnosti je kupujúci povinný tovar prehliadnuť pri prevzatí zásielky. Ak kupujúci zistí mechanické poškodenie tovaru alebo nekompletnosť zásielky (počet balíkov a ks) podľa prepravného listu, bez odkladu kontaktujte prepravcu a spíše zápis o škode. Následne kontaktuje reklamačné oddelenie predávajúceho kde bude reklamácia tovaru na základe o škode ďalej riešená.

  • Reklamácie na tovar v nepoškodenom balení a reklamácie na zjavné vady (poškrabanie, prasknutie, zlomenie,...) akceptujeme do 48 hod. po prevzatí zásielky.

  • Kupujúci je povinný predávajúcemu reklamovať chyby tovaru bez zbytočného odkladu.

 
3. ZÁRUČNÁ DOBA A ZÁRUČNÉ PODMIENKY

  • Na tovar sa vzťahuje záručná lehota 24 mesiacov od dňa predaja spotrebiteľovi.

  • Ak je na tovar poskytnutá záruka, musí byť vada oznámená a nároky vyplývajúce z vady tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.

  • Na niektorých výrobkoch uvádzame dobu spotreby. Uvedená doba je označením obdobia, počas ktorého výrobca zaručuje bezproblémové použitie výrobku. Táto doba sa nezhoduje so záručnou dobou.

  • Dĺžka záručnej doby je uvedená na záručnom liste.

  • Predávajúci neposkytuje záruku na kompatibilitu distribuovaných komponentov a produktov, mimo kombinácií garantovaných výrobcami daných komponentov a produktov.

  • Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

  • Závady vzniknuté behom tejto doby chybou výroby alebo vadou materiálu budú bezplatne opravené.

 
4. PREVZATIE VADNÉHO TOVARU

  • Miesto reklamácie – ak má výrobca na území SR autorizované servisné strediská, tak miesto reklamácie je príslušný servis. V opačnom prípade je miestom reklamácie EUROtoner s.r.o.. Náklady na dopravu do miesta reklamácie, ako aj náklady na dopravu z miesta reklamácie ku kupujúcemu znáša kupujúci.

  • Potrebné dokumenty – záruku možno uplatniť iba v prípade vrátenia chybného tovaru v pôvodnom obale s príslušenstvom, spolu s kópiou dodacieho listu alebo záručného listu s popisom chyby. Pri nesplnení týchto podmienok nebude tovar prevzatý na reklamáciu.

 
5. VYLÚČENIE ZO ZÁRUKY A ODSTRÁNENIE ZÁVADY

  • Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru a neposkytuje záruku v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok, ak má tovar odstránené alebo poškodené výrobné číslo, ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí, poškodený v dôsledku prevádzkovania v nevhodných podmienkach, vystavený chemicky agresívnemu prostrediu, vysokej teplote elektrickému alebo magnetickému poľu, ak má odstránenú plombu alebo ak bol poškodený živelnou pohromou alebo nevhodnou obsluhou.

  • Počas záruky zaistí predávajúci alebo poverená servisná organizácia odstránenie poruchy výrobku. Vyhradzuje si právo nahradiť neopraviteľný dielo dielom podobným alebo s rovnakými technickými parametrami alebo vymeniť tovar za nový. V prípade výmeny sa nepredlžuje dĺžka záruky ale pokračuje pôvodná. Nárok na zľavu nevzniká. Záruka sa predlžuje len o čas, počas ktorého bol tovar na reklamačnom oddelení.

  • Pri neoprávnenej reklamácií účtujeme manipulačný poplatok vo výške 10 Eur bez DPH, prípadne všetky náklady s reklamáciou spojené. V prípade, že kupujúci neprevezme reklamáciu do 30 dní od jej vybavenia, bude mu účtované skladné 2 Eurá/deň

  • Záruka sa nevzťahuje na chyby vzniknuté nesprávnou obsluhou, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním (predovšetkým poškodenie plastových dielov výrobku, poškriabanie displejov vzniknuté nesprávnym čistením, poškodenie spôsobené nárazmi...), použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou alebo poškodením elektrostatickým výbojom.

  • Záruka sa ďalej nevzťahuje na chyby vzniknuté použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia, ani na prípadné škody vzniknuté v tomto dôsledku.

  • Predávajúci neručí za prípadnú stratu, poškodenie alebo zneužitie dát uložených na záznamových médiách výrobku. Pred prevzatím výrobku do opravy je povinnosťou kupujúceho zabezpečiť si zodpovedajúcu zálohu potrebných dát a zabrániť ich možnému zneužitiu.

  • Predávajúci negarantuje plnú kompatibilitu rozširujúcich komponentov zakúpených na inom mieste než u predajcu tohto výrobku, pokiaľ nie je tento komponent schválený predajcom.

  • Záruka sa nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných vplyvov alebo prevádzkovaním v extrémne neobvyklých podmienkach.

  • Záruka zaniká v prípade neoprávneného zásahu do výrobku osobou, ktorá nebola k zásahu výslovne predávajúcim splnomocnená.

  • Záruka taktiež zaniká, ak bude kupujúci napriek upozorneniu hrubo porušovať zásady prevádzky a používania výrobku popísané v užívateľskej príručke.

  • Pri notebookoch sa záruka nevťahuje na batériu.

  • Pokiaľ kupujúci nahlási chybu, na ktorú sa nevzťahuje záruka (napr. neboli splnené podmienky záruky, chyba bola nahlásená omylom, po záruke a pod.), môže predávajúci požadovať uhradenie nákladov, ktoré vznikli v súvislosti s odstraňovaním nahlásenej chyby objednávateľom v plnej výške. Kalkulácia servisného zásahu bude v tomto prípade účtovaná podľa aktuálnych platných cien servisného strediska v mieste uplatnenia reklamácie.

 

6. ŠPECIFICKÉ REKLAMAČNÉ PODMIENKY

Najčastejšie problémy pri uplatňovaní reklamácie:

  • Neúplný popis chyby. Najčastejšie zákazníci píšu do popisu chyby "nefunguje". Ak technik začne testovať základnú dosku s týmto popisom chyby a tá nabehne, považuje sa reklamácia za neoprávnenú. Preto prosím píšte podrobný popis chyby napr.: „monitor zobrazuje po zapnutí iba odtiene červenej farby a v pravom hornom rohu čierny fľak o šírke cca 5 cm.

  • Poškodené ochranné nálepky. Nedávajte svojvoľne dole žiadne nálepky (z procesorov, pamätí atď.), inak automaticky strácate nárok na záruku.

  • Zle nastavené prepínače alebo nekorektná inštalácia. Zákazník si neprečíta návod a nenainštaluje výrobok korektne. Prosíme, čítajte návody a readme súbory ušetríte tým mnoho času a peňazí.

  • Zlá verzia BIOSu. Veľa chýb vzniká inštaláciou BIOSu, ktorý nie je určený pre daný typ základnej dosky. Ak máte pochybnosti o správnosti BIOSu pred prevedením upgrade sa radšej poraďte s naším technikom.

  • Reklamácia parametrov, ktoré výrobca negarantuje. Zákazníci niekedy očakávajú od výrobkov vlastnosti, ktoré výrobca nezaručuje. Prosím pred kúpou tovaru konzultujte jeho parametre s našimi predajcami, prípadne si výrobok nechajte predviesť.

  • Reklamácia parametrov, ktoré sa na prvý pohľad javia ako chyba, ale sú sú prirodzenou časťou tovaru. Napríklad pri monitoroch s obrazovkou trinitron a fd trinitron pri bližšom pohľade možno zbadať 2 jemné pásiky, ktoré však neznamenajú poškodený obraz, ale slúžia na jeho synchronizáciu.

  • Vypálené body u LCD monitorov - norma ISO 13406 pripúšťa pri LCD monitore až 5 vypálených na 1milión bodov. Preto reklamácie tohto typu nemôžu byť akceptované.
    Podľa ISO normy v tabuľke je maximálny pomer chybných pixelov / na milión dobrých :
    - 2ks (typu 1) t.j. trvale svietiacich na bielo
    - 2ks (typu 2) t.j. trvale čiernych
    - 5ks (typu 3) t.j. všetky chyby iné než typ 1 a 2 napr. svietiace trvalo červené, modré atď. 

Príklad: na displeji 15" LCD monitora je 0,786432 milióna pixelov - povolených 5 na 1 milión – preto 5*0,78 = 3,9 chybného pixelu na monitor.

 

7. Záverečné ustanovenia

  • Reklamačný poriadok  tvorí neoddeliteľnú súčasť všetkých obchodných vzťahov, ktoré spoločnosť EUROtoner s.r.o. vytvára.

  • Ustanovenia reklamačného poriadku nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom podpísania Zmluvy o obchodných vzťahoch. V prípadoch, kedy kupujúci neuzavrie s predávajúcim Zmluvu o obchodných vzťahoch, a obchodný vzťah vznikne okamihom potvrdenia objednávky zo strany predávajúceho, kupujúci týmto momentom súhlasí s reklamačnými podmienkami predávajúceho.

  • Spotrebiteľ je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorý si zvolí. Spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránkehttps://ec.europa.eu/consumers/odr/. Spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti. V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte na info@eurocomputer.sk

Predávajúci nezodpovedá za škodu spôsobenú kupujúcemu v prípade, ak predávajúci zistí, že výrobca, resp. distribútor reklamovaného tovaru, od ktorého predávajúci tovar kúpil, nie je schopný v dôsledku insolventnosti podniku (vyhlásenie konkurzu na majetok úpadcu, likvidácia podniku bez právneho nástupcu) vybaviť reklamácie v zmysle dojednaných obchodných podmienok. V takom prípade si predávajúci vyhradzuje právo reklamovaný tovar bez vybavenia reklamácie kupujúcemu vrátiť.